LOVE U LOVE U LOVE U LOVE U LOVE U LOVE U LOVE U LOVE U

Selasa, 6 Mac 2012

Hydrocaphalus 1

Harini aku tukar nama blog aku...pening gak cari cara camne nak tukar tadi....almaklum la saya budak baru belajar...pas ni nak tukar gambaq pondok tu plak...penin3x..tu nnti la ye....

aku tukar nama coz rasanye ni yg lebih sesuai dgn kehidupan aku...Doktor mengesahkan aku pengidap penyakit hydrocaphalus with papiloma atau dalam bahasa yg mudah kita org melayu faham cecair berlebihan dalam otak dan ketumbuhan, yg doktor belum pasti apakah dia...mcm dlm TV, paper yg budak2 lahir berkepala besar tuuuuu...haaaa...tu la dia...samaaaaaaaa

korang tentu hairan ngape kepala aku x besar mcm budak2 yg berkepala besar tu....sebabnye aku bukan sejak lahir...aku di sebabkan satu ketumbuhan di pangkal otak, yg menyebabkan air otak x boleh berfungsi seperti biasa....so air tu terkumpul di otak je....so kepala jadi besar...sebb xboleh lalu ke tulang belakang sbb dah diblog dik ketumbuhan tu...kini aku menggunakan VP-shant programer yg di import dari luar negara utk melancarkan perjalanan air otak tu...huuuuuuuuuuuu....

mcm mana kuarga aku tahu aku pengidap hyrocaplus? sedangkan aku okey dari kecil ok je, umur 6 tahun aku dah boleh mnghafal ayat2 suci alquran mcm ayat kursi,doa2 harian, surah2 pendek dan aku juga boleh membaca buku termasuk buku bahasa inggeris...sekarang sudah 6 tahun berlalu dan VP-shant masih lagi melekat di dlm kepala aku ;-) aku bersyukur aku sihat hingga kini...

Aku pernah x boleh berjalan hampir satu tahun...x bersekolah, ibu n abah meminta kerjasama atau lebih tepat  ihsan dari Guru Besar utk kemudahan aku di sek...memandangkan aku Kanak2 yg disahkan oleh doktor NORMAL wahal fizikalku x seperti budak2 normal dan aku terpaksa bergelut brsama mrk yg normal...tapi aku bersyukur aku BUKAN KANAK2 ISTIMEWA....

emmm nak tahu mcmmana perjalan aku melalui detik2 sebagai pengidap hydrocaphalus?mcmnana kuarga dpt kesan penyakit ku...KUarga ye bukan klinik kesihatan atau doktor ...INGAT  andai ade sesuatu yg lain tentang anak anda trusla berjumpa pakar...jgn diharap doktor2 biasa ni....Kita jumpa nnti utk cerita yg selanjutnye....jom follow...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan